Een domainnaam bij Easyhost en Hosting bij OVH.nl

Onlangs heb ik een hosting bij ovh.nl besteld. Een zeer goedkope, maar degelijke hosting. Alleen is de support en de managerinterface wat verwarrend aangezien ze van origine Frans zijn en hun Nederlands dus niet opperbest is.

Ik had ook nog een domeinnaam (zonder hosting) bij Easyhost.be staan. Bij OVH hadden ze mij wijsgemaakt dat ik de nameservers van ovh moest invoeren op mijn easyhost account. Op die manier konden zij mijn domeininstellingen afhandelen. Alleen, dat werkte voor geen meter.

De oplossing is eigenlijk veel eenvoudiger. Laat je easyhost-nameservers staan en voeg een A-record bij “DNS records aanpassen”. Neem dan bvb ‘www’ als voorvoegsel en laat die verwijzen naar het ip-adres waar ook je andere domeinnaam bij ovh.nl naar verwijst (bij ovh.nl ben je verplicht een domeinnaam te nemen bij je hosting).

Nu bij ovh.nl, log in je op de manager. Ga je naar de configuratie van je domeinnaam bij ovh. Kies je voor Multi-domain en daar vul je je domeinnaam van Easyhost in. Je kiest ook een map op de ftp waar hij naar moet verwijzen.

é voila, klaar is kees…

One thought on “Een domainnaam bij Easyhost en Hosting bij OVH.nl

Leave a Reply

